Uważność i współczucie

Warsztaty oparte na technice Mindfulness

Zapisz się

Kurs Medytacji Uważności MBLC 8-tygodniowy

Na czym to polega?

Uważność (ang. mindfulness) to sztuka świadomego życia, poprzez systematyczną obserwację i badanie natury własnego umysłu. Medytacja uważności to podróż, która krok po kroku pokazuje nam sposób doświadczania teraźniejszości i akceptacji samego siebie takimi, jakimi jesteśmy. W treningu mindfulness posługujemy się wypracowaną postawą oraz zestawem technik rozwijających poczucie świadomego ciała i umysłu poprzez zaakceptowanie stanu w jakim się aktualnie znajdujemy oraz przyswojenie myśli oraz uczuć, takimi jakie są, bez ich oceniania. Słowem, uczymy się żyć tu i teraz. Tak jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak tez możemy ćwiczyć swój umysł, co przyczynia się do zmian w strukturach i aktywności naszego mózgu (neuroplastyczność mózgu).

Dla kogo?

Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących oraz tych, które chcą wzmocnić praktykę uważności, nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie medytacyjne. Kurs MBLC to cykl 8 spotkań realizowanych w trybie cotygodniowym oraz całodzienna praktyka w Dniu Uważności. Dzięki kursowi medytacji uważności wzrasta samoświadomość, samokontrola, uwaga i poziom empatii. Współczesne badania naukowe potwierdzają dobroczynne skutki, jakie praktyka uważności przynosi naszemu umysłowi, samopoczuciu, emocjom i zdrowiu.

Co dobrego przynosi praktyka uważności?

  • Spada poziom lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania
  • Wzrasta odporność psychiczna i fizyczna
  • Rozwijamy inteligencję emocjonalną
  • Zmniejsza się podatność na depresję
  • Usprawniają się procesy zapamiętywania i uczenia się
  • Zwiększa się umiejętność koncentracji
  • Zmniejszeniu ulega poziom odczuwanego bólu
  • Poprawia się nastrój i jakość życia
  • Zmniejsza się poziom hormonów stresu we krwi, obniża ciśnienie i ryzyka rozwoju chorób układu krążenia

Organizacja

Zajęcia będą się odbywały co środę o godzinie 18.00 do godziny 20.00 w kameralnej grupie 4-10 osób.

Program warsztatów

15.05.2019
Tydzień I
Co to jest Mindfulness i po co praktykować? Zacznij tam, gdzie jesteś
22.05.2019
Tydzień II
Ciało jako miejsce bycia obecnym
29.05.2019
Tydzień III
Wprowadzenie podpory uważności
05.06.2019
Tydzień IV
Praca z rozkojarzeniem
12.06.2019
Tydzień V
Badanie strumienia myśli
19.06.2019
Tydzień VI
Postawa obserwatora
30.06.2019
Dzień Uważności
Zanurzenie w ciszy
26.06.2019
Tydzień VII
Samoakceptacja
03.07.2019
Tydzień VIII
Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie

Lokalizacja

Szkoła Empatii i Dialogu
ul.Przemyska 11A
Warszawa, Ochota

Inwestycja

INWESTYCJA – 850 zł do 5 Maja 2019, później 950zł
W cenie zawarte jest 8 sesji MBLC, Dzień Uważności, materiały do nauki oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu. Gdyby finanse stanowiły dla Ciebie jedyną przeszkodę do wzięcia udziału w kursie, skontaktuj się ze mną prywatnie i znajdziemy rozwiązanie – http://www.prostadroga.pl/kontakt/

Kurs MBLC 8-tyg.

Zapisz się

Prowadzący - Piotr Jan Panasiuk

Certyfikowany nauczyciel uważności MBLC (Mindfulness-Based Living Course) przez Mindfulness Association (UK). Ponad 7 lat praktyki własnej w medytacji uważności. Aktualne doświadczenie medytacyjne pogłębia praktykami Compassion i Insight.  Praktyk i trener Porozumienia Bez Przemocy NVC (w trakcie procesu certyfikacji) od 4 lat. Ukończył liczne kursy pogłębiające i studium trenerskie Porozumienia Bez Przemocy. Certyfikowany trener umiejętności miękkich, od ponad 5 lat trener wewnętrzny w organizacjach biznesowych i pozarządowych. W trakcie treningu na psychoterapeute Gestalt. Skończył studia ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i posiada wieloletnie doświadczenie jako manager rozwoju biznesu w czołowych międzynarodowych organizacjach.

Dowiedz się więcej

Marzanna Maciejewska

Emotional Intelligence Coach

Janka Panasiuka poznałam na Podyplomowych Studiach Porozumienia Bez Przemocy. Zaciekawiła mnie jego pełna poszukiwawczej pasji droga łączenia NVC z praktykami uważności i współczucia. Jego głębokie wsłuchanie się w potrzeby człowieka połączone z nieoceniejącą postawą sprawiają, że ludzie szukają u Janka odpowiedzi na najważniejsze pytania jakie sobie stawiają w życiu.

Łukasz Juszczuk

Psycholog, Certyfikowany Nauczyciel Mindfulness

Z Jankiem miałem wiele pierwszych razów. Jednym z ważniejszych było nasze wspólne prowadzenie dziewiczej grupy mindfulness. Chociaż dzieli nas dekada, to do dzisiaj nie mam pewności, czy powinienem tam być współprowadzącym, czy przez niego prowadzonym ;).

Anna Zubrzycki

Założyciel i dyrektor Mindfulness Association Poland oraz nauczyciel prowadzący

Z wielką przyjemnością polecam Janka jako trenera uważności. Podchodzi do treningu bardzo poważnie, i z ogromna pieczołowitością. Umiejętne słucha innych i wyczuwa ich potrzeby, stwarzając poczucie bezpieczeństwa i komfortu w grupie. Jego wiedza w dziedzinie komunikacji bez przemocy sprawia, że jego zasoby w zakresie prowadzenie dialogu w grupie i zrozumienia ich procesów bardzo wspierają treningi uważności. Można naprawdę na nim polegać w pracy w zespołowej.

Zofia Schacht-Petersen

Certyfikowana trenerka NVC, założycielka Szkoły Empatii i Dialogu, autorka książek, m.in. „Dialog zamiast kar”

Towarzyszyłam Jankowi w jego poszukiwaniach własnej ścieżki rozwoju w oparciu o NVC i byłam pełna podziwu dla jego męskiej delikatności, wrażliwości i umiejętności wsłuchiwania się w potrzeby drugiego człowieka, przy jednoczesnej uważności i szacunku dla siebie. W trakcie naszej współpracy, kiedy uczestniczył w zajęciach intensywnego treningu NVC już jako asystent, wielokrotnie doświadczyłam z  jego strony zaangażowania, otwartości i ciekawości dla procesu, który dzieje się w grupie, zamiast dość często obserwowanej przeze mnie u młodych trenerów dominacji i sterowania procesem. Bardzo go cenię za taki sposób pracy z ludźmi, jego spójną obecność, głębię i pokorę.